Üdvözöljük a

Mi lesz a BREXIT után? | Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Mi lesz a BREXIT után?

Több időre, pénzre és jól képzett vámügyintézőkre lesz szükség. A hozzáértők szerint arról, hogy pontosan mi történik majd március 29-e után, még semmit sem tudni, de minden eshetőségre fel kell készülniük a megyében érintett vállalkozásoknak. 

 

A jól működő gazdaság egyik legnagyobb ellensége a bizonytalanság. A Brexit, - vagyis az Egyesült Királyság kiválása az Európai Unióból - illetve az ezt előremozdító tárgyalások kimenetele pedig kiszámíthatatlan, tehát sem a szigetországban működő, sem a magyarországi vállalatoknak nem kedvez a jelenlegi helyzet. A probléma pedig egyre többeket foglalkoztat, hiszen a kétéves kilépési eljárás végének dátuma 2019. március 29-e. Tehát felvetődik a kérdés: hogyan és pontosan mire készüljenek fel a hazai vállalatok?

 Ebben a témában szervezett workshoppal egybekötött konzultációt a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a Gazdaság Házában, ahová két, a kérdésben járatos szakértőt hívtak meg. Nietsch Tamás senior manager, a Flextronics cég képviselője, valamint Nagy Ádám, az Eurogate Logisztikai Kft. ügyvezetője a rendezvényen elmondták, hogy a jelenlegi információk alapján nem lehet megmondani, hogy az Egyesült Királyság és az Európai Unió között egyáltalán lesz-e megállapodás, és ha igen, akkor mit tartalmaz majd.

- Az unióba való becsatlakozás többek között azt jelenti, hogy vámunió és egységes piac van. Az Egyesült Királyság utóbbiból egyértelműen ki szeretne lépni, a vámunióval kapcsolatban azonban még folynak a tárgyalások. Amire készülnünk kell a Brexit után az az, ha árut szállítunk, azt fizikailag is megállítják a határon, ahol majd be kell mutatni a szükséges engedélyeket és igazolványokat, valamint – a legrosszabb esetben – akár jelentős vámdíjat is fizetnünk kell – mondta el Nietsch Tamás a résztvevőknek.

A szakemberek a workshopon azt tanácsolták a jelenlévőknek, hogy amennyiben érintettek – például az áruszállítás tekintetében – akkor alkalmazzanak egy jó vámügyintézőt, újra vizsgálják meg a fuvarozási rendszerüket és lehetőség szerint alakítsák át azt, hogy elkerüljék a forgalmi dugókat.  Illetve, folyamatosan maradjanak kapcsolatban a partnereikkel és működjenek együtt velük. De ami a legfontosabb: próbáljanak meg versenyben maradni.  

- Az látszik, hogy az Egyesült Királyság oldaláról van törekvés arra vonatkozóan, hogy segítsék azokat a cégeket, akik nem adják fel. Ezen túl azzal is számolni kell, hogy aki kitart, – pont azért, mert lesznek, akik feladják –több lehetősége lesz a piacon – mondta el Nagy Ádám a rendezvény végén.