Üdvözöljük a

Cél, hogy visszatérjen a vásárló | Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Cél, hogy visszatérjen a vásárló

Szerző: Vathy Szonja | 2018. november 21.

Az a cég - legyen az kis-, közép-, vagy éppen nagyvállalkozás - amelyik terméket, vagy szolgáltatás értékesít, csak akkor lehet igazán sikeres, ha figyel az emberekre. 

 

Egy kereskedelemmel foglalkozó cég megalapításakor feltétel, hogy rendelkezzünk a megfelelő eszközökkel, a szükséges engedélyekkel és szakképzett munkaerővel. Utóbbi különösen lényeges, hiszen annak a munkatársnak, aki nap, mint nap a vevőkkel foglalkozik, sokrétű a feladatköre és a vállalkozás sikere is múlhat azon, hogy jól, vagy rosszul végzi a munkáját. 

- Fontos, hogy a pult mögött álló szakember empatikus legyen, a vevők érezzék, hogy foglalkoznak az igényeikkel, problémáikkal. Ugyancsak lényeges, hogy egy kereskedő jó emberismerettel rendelkezzen és megtudja adni azt a vásárlónak, amire valóban szüksége van. Gondoljunk csak bele: ha belépünk egy üzletbe és ott egy unott, vagy éppen goromba eladóval találkozunk, akkor - bármilyen jó is legyen az értékesített termék - nem szívesen megyünk vissza - magyarázza Dr. Vári Kovács József, a Fejér Megyei Békéltető Testület elnöke, aki szerint a panaszok kezelésekor sem szabad elfelejteni, hogy az üzlet elsődleges érdeke, hogy a vásárló visszatérjen. Olykor nem az számít, hogy kinek van igaza, hanem az, hogy a vevő igényeit a tőlünk telhető módon, - nyilván reális keretek között mozogva - de teljesítsük. 

- Mindazonáltal nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy az alkalmazott motiváltságáról a vezetőnek kell gondoskodni. A motiváció természetesen lehet egy jó bér, de akár egy elismerő szó is. Fontos, hogy az üzlet első embere jó kapcsolatot ápoljon az alkalmazottaival, ez az energiabefektetés ugyanis később megtérül - hívja fel a figyelmet a szakértő. 

Mint mondja, ugyanilyen fontos, hogy egy kereskedő, az őt ellenőrző hatóságokkal is jó viszonyt ápoljon. Amennyiben segíti a hatóság alkalmazottainkat munkáját, visszafelé is ugyanilyen magatartásra számíthat. Ma már nem elsődlegesen a büntetés kiszabása a cél, hanem hogy minden rendben menjen. Természetesen, ez nem azt jelenti, hogy az önkényes ellenőrzések, a túlkapások felett szemet kell hunyni. Ha a vállalkozásnak nincs takargatni valója, akkor ezeket igenis utasítsa el. 

- Alapjában véve azt gondolom, hogy az életben is akkor boldogulunk igazán, ha figyelünk egymásra, együttműködőek és kedvesek vagyunk. Ez az elv a kereskedelemben hatványozottan igaz - véli a testület elnöke.