Üdvözöljük a

Kulcsszó az alkalmazkodás | Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Kulcsszó az alkalmazkodás

Szerző: Erdősné Sz. Zsuzsa | 2018. szeptember 12.

Nemcsak a hétköznapi életben, hanem a gazdság, a média világában is kulcsszó az alkalmazkodás. A környezethez, a vevői elvárásokhoz. Az alkalmazkodás tesz győztessé. A média és a közösségi háló üzleti világban betöltött szerepéről tartottak konferenciát szeptember 12-én, a Gazdaság Házában. 

 

A média és a közösségi háló üzleti világban betöltött szerepéről tartottak konferenciát szeptember 12-én, a Gazdaság Házában. 

 

A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett Gazdasági Közösségi Háló – Az üzleti kommunikáció 4.0-ja címet viselő rendezvényen Sipos Éva, a kamara főtitkára köszöntötte a megjelenteket. Beszédében kiemelte: a közösségi háló ma már kikerülhetetlen egy vállalkozás életében, ezért érezték szükségét, hogy egy konferencia keretében elhangozzanak a médiával, közösségi hálóval kapcsolatos aranyszabályok, veszélyek, és természetesen a benne rejlő lehetőségek is. 

Hozzátette, helytálló az a megállapítás, hogy míg a korábbi médiumok képesek voltak információt szűrni, ráerősítve a közlendő szándéka szerinti üzenetekre és a célcsoportokra, addig a digitális világ és a közösségi média ezt a szűrést nem tudja biztosítani. A közösségi média az információkat rendkívül gyorsan áramoltatja, de ugyanakkor elképesztő veszélyekkel is jár.  Ezért különösen nagy a felelőssége az információt adónak és a közlést átvevőnek is. A közösségi média elképesztő hatékonyságú kommunikációs csatornákat hozott a vállalatok életébe és ezzel együtt új természetű kockázatokat is.

A kamarák újkori feladata a megváltozott média környezetben a vállalkozások segítése. A modern üzleti életben a közösségi média kikerülhetetlen.

 

A rendezvény első előadója, Dr. Radetzky András adjunktus, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanára a média megváltozott szerepéről beszélt a piacgazdaság tekintetében. Elmondta: Ahhoz, hogy egy vállalkozás hozza a tőle elvárt eredményeket alkalmazkodnia kell a jelen körülményekhez. 

A Facebook röpke öt év alatt szinte mindenki életének a része lett, amit a cégek sem hagyhatnak figyelmen kívül. 

- A média kiszolgálja az emberek információéhségét, tudásvágyát és szórakozási lehetőségeket kínál, pont ezért örvend akkora népszerűségnek a közösségi háló is. Ugyanakkor a médiának megkérdőjelezhetetlen a szerepe a gazdaságban: a reklámok és a cégek PR-tevékenysége arra ösztönzi az embereket, hogy fogyasztóvá váljanak és az alapszükségleteiken túl más szükségleteiket is kielégítsék. Nem túlzás azt mondani, hogy összeomlana a gazdaságunk, ha a cégek nem élnének a média adta lehetőségekkel. A kommunikáció színtere azonban folyamatosan változik: az "új média"  jellemzője, hogy interaktív, digitális alapú és személyre szabott. Ezekhez a megváltozott játékszabályokhoz kell igazodnia a cégeknek is - magyarázta a szakember, aki szerint épp ezért használata egy magasabb szintű tudatosságot is igényel. Előadásában rávilágított, hogy azon túl, hogy a termékeinket népszerűsítjük, ez a platform kiváló arra is, hogy bizalmat ébresszünk és építsük cégünk hírnevét, és ami talán még ennél is fontosabb: megvédjük azt.

 

Ferling József, a Magyar PR Szövetség örökös tagja és a Ferling Kft. stratégiai igazgatója, valamint Sebők János, kommunikációs szakértő ezt követően a téma gyakorlati oldalát mutatták be. 

- Amikor úgy döntünk, hogy megjelenünk cégünkkel a közösségi hálón, előre meg kell terveznünk, hogy lépünk kapcsolatba azokkal, akik számunkra fontosak. Tudnunk kell, hogy átlagosan melyik azaz időintervallum, amikor felfigyelhetnek a posztjainkra és azt is, hogy miként érjük, vonzzuk be őket. - kezdte a Ferling József, majd kollégájának adta át a szót. 

Sebők János elmondta: a Facebook, az Instragram, a Linkedln, és a Printerest az a négy platform, melyekkel a cégek a legnagyobb eséllyel megtalálhatják a fogyasztóikat attól függően, hogy a vállalat milyen tevékenységet végez. Egy építőipari nagyvállalat - mivel nem elsősorban magánszemélyek alkotják vásárlóinak körét - valószínűleg jobban érvényesül a Linkedln térben, mert  a regisztrálók nagy részét cégek teszik ki. Míg egy virágbolt esetében, az Instagram lehet a legjobb választás, hiszen itt a képeken, a látványon van a hangsúly. 

- Fontos, hogy a közösségi média nem való mindenkinek: egy profilt létrehozni 15 perc, de napi, vagy legalább heti szinten foglalkozni kell vele. Azt se felejtsük el, hogy egy rosszul megválasztott profil-, vagy borítóképpel, egy hanyagul összerakott oldallal esetleg olyan képet alakítunk ki a cégünkről, mely rossz benyomást kelthet, így az ellenkezőjét érjük el annak, amit szeretnék - hangsúlyozta a kommunikációs szakember, aki leszögezte: a posztok esetében - amennyiben a Facebook-ról beszélünk - számát, hangvételét, és stílusát is meg kell határoznunk. Fontos, hogy a cégünk, vagy termékeink reklámozása mellett érdekességeket, az iparághoz kötődő híreket is megosszunk időről időre. 

 

A konferenciát Harcos Andrea, a Love Lamp márka megalkotója zárta, aki a szeretetkommunkiációra, mint lehetőségre hívta fel a figyelmet. Andreának a cége megalapítása, az alapok lefektetése után nem maradt anyagi forrása a hirdetésekre, de jó érzékkel használta a közösségi médiában rejlő lehetőségeket.

- Az őszinteség, a nyíltság és az hogy egyenlő félként kezeltem a követőimet, számomra nem várt eredményeket hozott. Posztjaimban nem a tömörségre törekszem, hanem arra, hogy az emberek érezzék, szeretem amit csinálok. Konkrét, a márkához kötődő történeteket osztok meg képekkel, melyet szívesen olvasnak a Love Lamp közösség tagjai - magyarázza a vállalkozó, aki saját bevallása szerint sosem törekedett arra, hogy minél több "like"-ot gyűjtsön. Mint mondja: épp ebből az okból csak azok az emberek alkotják Facebook-os, Istragram-os közösségét, akiket valóban érdekel a márka. Viszont ez egy nagyon hálás és aktív tábor. 

- Azokat a termékeket, márkákat vásároljuk, melyekhez érzelmek kötnek. Úgy gondolom, hogy egy kezdő vállalkozás esetében is célszerű a kommunikációval megalapozni ezt az érzelmet, erre pedig kiválóan alkalmas a közösségi média - osztotta meg a hallgatósággal a szeretetkommunikáció lényegét a vállalkozó.