Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Változás az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló törvényben

2020. június 24.

2020. július 1. napjától hatályba lépő törvénymódosítás alapján új tevékenységgel, új feladattal bővül a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szolgáltatási köre. A változás összefoglalására Dr. Lévai Nórát (Lévai Ügyvédi Iroda) kértük fel. A cikk olvasható a GAZDASÁGI KALAUZBAN is.

A jogszabály-módosítás a vállalkozói ügyintézéssel kapcsolatban közreműködő szervek között említi a gazdasági kamarákat is. Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A. §. (4) bekezdése 2020. július 1-jétől hatályba lépő rendelkezéssel a gazdasági kamarákat tájékoztatásnyújtási és információ szolgáltatási hatáskörrel ruházza fel. Ennek keretében az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához szükséges általános információkról, a tevékenységek folytatásáról, valamint a képesítéshez, ill. a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről kérhető a jövőben felvilágosítás közvetlenül a gazdasági kamaráktól; ekként a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától.

Korábban az ezekre vonatkozó tájékoztatások a Kormányablakoknál voltak elérhetők, azonban a törvénymódosítás hatálybalépését követően a kereskedelmi és iparkamarák feladat- és hatáskörébe tartozik a szükséges információnyújtás.

Kamaránk a Gazdaság Házában (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. szám alatt) az illetékes munkatársak útján áll valamennyi érdeklődő szíves rendelkezésére felvilágosítással, információkkal az egyéni vállalkozás keretében folytatott tevékenységek és a hatósági bejelentések, engedélyek kapcsán.

MTI HÍR: Július 1-jétől az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) kell intézni - hívta fel a figyelmet az adóhatóság.

Az egyéni vállalkozók továbbra is a webes ügysegéden jelenthetik be a NAV-nak a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket, a tevékenység megkezdését, az adatváltozás bejelentését, a szünetelést, illetve a szünetelés utáni folytatást és a tevékenység megszüntetését. Ugyancsak a webes ügysegéden nyújthatók be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmek. A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain. Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatok - a nyilvántartási szám és adószám alapján - továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/oldalon. További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető - közölte az adóhatóság.

Forrás: MTI