Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

OKMÁNYHITELESÍTÉS - változott az ügyfélfogadás!

2020. november 17.

2020. november 23. napjától módosul a külkereskedelmi okmányhitelesítési ügyfélfogadási rend a Gazdaság Házában. Magyarország Kormánya által a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (11.10.) számú Korm. rendelet alapján, a járványügyi helyzetre tekintettel a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a Gazdaság Házában újabb védelmi intézkedéseket vezet be.  

 

Az okmányhitelesítési szolgáltatások kapcsán a lentebbiek szerinti eljárás betartását kérjük a külkereskedelmi okmányhitelesítésre érkeő vállalkozásoktól, ill. számítunk megértő együttműködésükre a veszélyhelyzet idején. A kamarai ügyfélszolgálati térben csökkentjük az ügyfelek tartózkodási idejét, a zsúfoltságot; igyekszünk minden olyan lehetőséget megteremteni, amely a személyes megjelenéssel járó ügyintézési tevékenységet helyettesítheti, kiválthatja.

A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara vezetése 2020. november 23. hétfő napjától az alábbi védelmi intézkedéseket vezeti be a Gazdaság Háza ügyfélszolgálatán:

Az okmányhitelesítési ügyfélfogadást – személyes ügyfélfogadással - hétfőtől péntekig (munkanapokon) 10,00-12,00 óra között biztosítjuk. Kérjük, hogy az ügyintézés céljából csak egy eljáró személy lépjen be a Gazdaság Háza ügyfélterébe, kísérő személy az épületben nem lehet jelen.

A személyesen behozott dokumentumokat érkeztetésük után 24 órás karanténba helyezzük, elzárt helyen tároljuk.

A beérkezést követő munkanapon történik a láttamozás, tehát másnap 10,00-12,00 óra között lehet jönni a láttamozott dokumentumokért.

Tájékoztatásul jelezzük, hogy a származási bizonyítványokat az export realizálását követően utólagosan is kibocsátjuk. Egyedi kérés, kérdés esetén, illetve ha további egyeztetés szükséges, a már ismert elérhetőségeken rendelkezésre állnak az okmányhitelesítést végző kollégák: 

Erdősné Sz. Zsuzsa: (22) 510-314, zsuzsa.erdos@fmkik.hu 

Buda Csilla: (22) 510-316, csilla.buda@fmkik.hu

A Gazdaság Házába belépő ügyfeleknek – orrot és szájat eltakaró - maszk viselése kötelező. A belépés további feltétele: kézfertőtlenítő használata, nonkontakt testhőmérséklet mérésben való együttműködés. Az okmányok átvétele-átadása az ügyfélszolgálati térben történik. A tartózkodás során, kérjük ügyeljenek a maszk helyes használatára, a min. 1,5-2 m távolság betartására. Az átvételigazolás aláírásához javasoljuk saját íróeszköz (toll) használatát, de természetesen az ügyféltérben elhelyezett tollak is használhatók. A készpénzfizetésre továbbra is lehetőséget biztosítunk a kamara házipénztárában, utalással csak azon ügyfeleink teljesíthetnek, akikkel erre korábban szerződést kötöttünk. 

Amennyiben a személyes ügyfélfogadás a Kormány újabb rendelete folytán teljesen elkerülendővé válik, úgy erről tájékoztatjuk ügyfeleinket és gondoskodunk az iratok átadás-átvételére alkalmas gyűjtőláda elhelyezéséről; így biztosítva a zavartalan ügyintézést az okmányhitelesítés során.