Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Egyéni vállalkozói tanácsadás

2020. július 1. napjától hatályba lépő törvénymódosítás alapján új tevékenységgel, új feladattal bővült a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szolgáltatási köre. 

A jogszabály-módosítás a vállalkozói ügyintézéssel kapcsolatban közreműködő szervek között említi a gazdasági kamarákat is.

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A. §. (4) bekezdése 2020. július 1-jétől hatályba lépő rendelkezéssel a gazdasági kamarákat tájékoztatásnyújtási és információ szolgáltatási hatáskörrel ruházza fel. Ennek keretében az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához szükséges általános információkról, a tevékenységek folytatásáról, valamint a képesítéshez, ill. a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről kérhető a jövőben felvilágosítás közvetlenül a gazdasági kamaráktól; ekként a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától.

Korábban az ezekre vonatkozó tájékoztatások a Kormányablakoknál voltak elérhetők, azonban a törvénymódosítás hatálybalépését követően a kereskedelmi és iparkamarák feladat- és hatáskörébe tartozik a szükséges információnyújtás.

Kamaránk a Gazdaság Házában (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. szám alatt) az illetékes munkatársak útján áll valamennyi érdeklődő szíves rendelkezésére felvilágosítással, információkkal az egyéni vállalkozás keretében folytatott tevékenységek és a hatósági bejelentések, engedélyek kapcsán.

Telefon: 22/510-310

E-mail: ugyfelszolgalat@fmkik.hu

A kérdéseket kérjük, lehetőség szerint írásban (e-mailen) szíveskedjenek beküldeni, és írásban fogunk válaszolni is.(A személyesen és telefonon feltett kérdéseket is e-mailen válaszoljuk meg.)

Az egyéni vállalkozók a NAV-nál intézhetik ügyeiket július 1-jétől
Július 1-jétől az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) kell intézni - hívta fel a figyelmet az adóhatóság.

Az egyéni vállalkozók továbbra is a webes ügysegéden jelenthetik be a NAV-nak a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket, a tevékenység megkezdését, az adatváltozás bejelentését, a szünetelést, illetve a szünetelés utáni folytatást és a tevékenység megszüntetését. Ugyancsak a webes ügysegéden nyújthatók be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmek.
A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain.
Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatok - a nyilvántartási szám és adószám alapján - továbbra is lekérdezhetők a https://www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/ oldalon. További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető - közölte az adóhatóság.(MTI)

A területileg illetékes kamaráknál továbbá az alábbi témák kapcsán is tájékozódhatnak az érdeklődők:

  • A tevékenység végzéséhez szükséges képesítés szintje.
  • A képesítés KEOR szerinti tanulmányi területe (szakirány).
  • Van-e lehetőség helyettesítő képesítés elfogadására?
  • A tevékenység esetén a jogszabályban meghatározott szakképesítés helyett elfogadható a szakiránynak megfelelő magasabb szintű szakirányú végzettség is.
  • A tevékenység esetén a jogszabályban meghatározott szaktanfolyami végzettség helyett elfogadható az adott tevékenység végzéséhez szükséges kompetenciák.
  • Rendelkezésre állnak-e ekvivalens (egyenértékű, megfeleltethető) képesítések, ha igen annak mi a megnevezése?
  • Ekvivalenciát előíró jogszabály megnevezése.
  • A tevékenység után minimálbér vagy garantált bérminimumnak megfelelő járulékfizetési kötelezettsége keletkezik a vállalkozónak.

Információkérés, kapcsolat:

Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Telefon: +36 22 510-310

E-mail: ugyfelszolgalat@fmkik.hu