Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Egyéni vállalkozói tanácsadás

2020. július 1. napjától hatályba lépő törvénymódosítás alapján új tevékenységgel, új feladattal bővült a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szolgáltatási köre. 

A jogszabály-módosítás a vállalkozói ügyintézéssel kapcsolatban közreműködő szervek között említi a gazdasági kamarákat is.

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A. §. (4) bekezdése 2020. július 1-jétől hatályba lépő rendelkezéssel a gazdasági kamarákat tájékoztatásnyújtási és információ szolgáltatási hatáskörrel ruházza fel. Ennek keretében az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához szükséges általános információkról, a tevékenységek folytatásáról, valamint a képesítéshez, ill. a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről kérhető a jövőben felvilágosítás közvetlenül a gazdasági kamaráktól; ekként a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától.

Korábban az ezekre vonatkozó tájékoztatások a Kormányablakoknál voltak elérhetők, azonban a törvénymódosítás hatálybalépését követően a kereskedelmi és iparkamarák feladat- és hatáskörébe tartozik a szükséges információnyújtás.

Kamaránk a Gazdaság Házában (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. szám alatt) az illetékes munkatársak útján áll valamennyi érdeklődő szíves rendelkezésére felvilágosítással, információkkal az egyéni vállalkozás keretében folytatott tevékenységek és a hatósági bejelentések, engedélyek kapcsán.

Telefon: 22/510-310

E-mail: ugyfelszolgalat@fmkik.hu

A kérdéseket kérjük, lehetőség szerint írásban (e-mailen) szíveskedjenek beküldeni, és írásban fogunk válaszolni is.(A személyesen és telefonon feltett kérdéseket is e-mailen válaszoljuk meg.)

Az egyéni vállalkozók a NAV-nál intézhetik ügyeiket július 1-jétől
Július 1-jétől az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) kell intézni - hívta fel a figyelmet az adóhatóság.

Az egyéni vállalkozók továbbra is a webes ügysegéden jelenthetik be a NAV-nak a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket, a tevékenység megkezdését, az adatváltozás bejelentését, a szünetelést, illetve a szünetelés utáni folytatást és a tevékenység megszüntetését. Ugyancsak a webes ügysegéden nyújthatók be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmek.
A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain.
Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatok - a nyilvántartási szám és adószám alapján - továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/oldalon. További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető - közölte az adóhatóság.(MTI)

 

Új tájékoztató rendszert indított a Kamara az egyéni vállalkozóknak -  e-TUS rendszer

2020. július 1. után a gazdasági kamarák nyújtanak tájékoztatást az egyéni vállalkozáshoz szükséges általános információkról, valamint a képesítéshez, illetve a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről (korábban a Kormányablakok feladata volt tájékoztatást nyújtani az egyéni vállalkozói tevékenységhez szükséges alapvető információkról és kötelezettségekről). A területileg illetékes gazdasági kamarák személyre szabott tájékoztatása mellett a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara egy új információs felület létrehozásával könnyíti meg az érdeklődők számára az információgyűjtést.

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 2020. július 1. napján hatályba lépő 3/A. § (4) bekezdése alapján a gazdasági kamarák nyújtanak tájékoztatást az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához szükséges információkról, az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásáról, a képesítéshez, valamint a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara feladatainak ellátása érdekében a korábban Engedélyköteles tevékenységek katalógusa-ként ismert rendszert 2020. július 1. napjától egy új egyéni vállalkozói tájékoztatási rendszer, az  e-TUs rendszer váltja fel.

Az Engedélyköteles tevékenységek katalógusához hasonlóan az e-TUS rendszerben is TEÁOR számra és elnevezésre, illetve ÖVTJ kódra és elnevezésre lehet keresni. (Amennyiben az érdeklődőknek az elnevezésekkel, kódokkal kapcsolatban további információra lenne szükségük, a Központi Statisztikai Hivatal honlapján az osztályozások menüpontban jutnak további információkhoz.)

Az e-TUs rendszer, hasonlóan az Engedélyköteles tevékenységek katalógusához, tájékoztatást ad arról, hogy egy adott tevékenység bejelentés vagy engedélyköteles-e, illetve mely hatósághoz szükséges fordulni egy esetlegesen fennálló kötelezettség teljesítése érdekében. Az e-TUS mindemellett megmutatja azt is, hogy az adott tevékenység folytatásához szükséges-e szakképesítés. Amennyiben egy tevékenység szakképesítéshez kötött, a rendszer tájékoztatást ad a jogszabályban előírt szakképesítés(ek) pontos megnevezéséről, valamint a képesítést előíró jogszabályhelyről is.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jelenleg az Engedélyköteles tevékenységek katalógusa és az e-TUs rendszer párhuzamosan elérhető, azonban 2020. augusztustól kizárólagosan az e-TUs rendszeren keresztül és a területileg illetékes kamaráknál tudnak informálódni.

A területileg illetékes kamaráknál továbbá az alábbi témák kapcsán is tájékozódhatnak az érdeklődők:

  • A tevékenység végzéséhez szükséges képesítés szintje.
  • A képesítés KEOR szerinti tanulmányi területe (szakirány).
  • Van-e lehetőség helyettesítő képesítés elfogadására?
  • A tevékenység esetén a jogszabályban meghatározott szakképesítés helyett elfogadható a szakiránynak megfelelő magasabb szintű szakirányú végzettség is.
  • A tevékenység esetén a jogszabályban meghatározott szaktanfolyami végzettség helyett elfogadható az adott tevékenység végzéséhez szükséges kompetenciák.
  • Rendelkezésre állnak-e ekvivalens (egyenértékű, megfeleltethető) képesítések, ha igen annak mi a megnevezése?
  • Ekvivalenciát előíró jogszabály megnevezése.
  • A tevékenység után minimálbér vagy garantált bérminimumnak megfelelő járulékfizetési kötelezettsége keletkezik a vállalkozónak.

Információkérés, kapcsolat:

Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Telefon: 22/510-310

E-mail: ugyfelszolgalat@fmkik.hu