A Pest Megyei Kormányhivatal, mint a felnőttképzési államigazgatási szerv az Fktv szerinti nyilvántartások vezetésére – felnőttképzők nyilvántartása, szakértők nyilvántartása -, valamint a felnőttképzési államigazgatási szerv hatáskörébe tartozó feladatok ellátására a felnőttképzési adatszolgáltatási rendszert használja az Fktv. 20/A. §-a szerint.
Korábban már tájékoztatást adtunk róla, hogy 2020. július 1-étől a felnőttképzők a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerében kezdeményezhetik az Fktv. szerinti felnőttképzési tevékenység bejelentését és engedélyezését.
2020. szeptember 1-étől kezdhető meg a bejelentés és engedély alapján végezhető felnőttképzési tevékenység, amelyről a felnőttképzők adatszolgáltatási kötelezettségüket, - beleértve a statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségüket is -, a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszeren keresztül rögzíthetik.
A Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) felnőttképzési modulját határozza meg az Fktv. a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszereként.
Milyen szolgáltatásokat vehet igénybe a felnőttképző?
· Tanúsítványok kiállítása az elvégzett képzésekről (bejelentett képzések esetében a résztvevő kérésére, engedélyezett képzések esetében kötelezően);
· A képzési hitellel kapcsolatos adatszolgáltatás;
· Önkéntes adatszolgáltatás a tervezett képzésekről, amelyeket PMKH honlapján közzétesz, –Résztvevői elégedettségmérés rögzítése;
A felnőttképzők az eljárásokat a bejelentkezést követően indíthatják. A FAR bejelentkezési felületére a honlap jobb felső sarkában található linkre kattintva jut el a felhasználó.
A bejelentkezés Ügyfélkapun keresztül történik, a felhasználói útmutató a honlap láblécében jobb oldalon található Tudásbázis linkre kattintva érhető el.
A Tudásbázis elérhető az alábbi linken:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=46760376
Forrás: https://far.nive.hu/kezdolap