A Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara pályázati felhívást tett közzé a Fejér Vármegyei Békéltető Testület testületi tagi tisztség betöltésére. A jogviszony időtartama határozott időtartam, 2027. december 31-ig.
Időközi pályázati felhívás
Békéltető testületi tag tisztség betöltésére
(megbízási jogviszony keretében, közzététel: 2025.09.16-tól 2025.10.13-ig)
A Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 21. § (6) bekezdése alapján pályázatot hirdet
a Fejér Vármegyei Békéltető Testületi tag
tisztség betöltésére.
A jogviszony időtartama:
határozott időtartam, 2027. december 31-ig
Jogviszony jellege:
megbízási szerződés
A feladat ellátásának helye:
A Fejér Vármegyei Békéltétő Testület székhelyén (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.), vagy annak regionális illetékességi területén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 20. §-ának rendelkezéseinek megfelelően; Fejér, Veszprém és Komárom-Esztergom vármegyék székhelyén és megyei jogú városaiban.
Ellátandó feladatok:
A békéltető testületek a fogyasztók és a vállalkozások közötti fogyasztói jogviták ingyenes, gyors rendezésének lehetőségét kínálják, mindezt a felek számára egyszerű, érthető eljárási szabályok révén.
A békéltető testületi tag főbb feladata:
- a rendelkezésre álló iratanyagok alapján felkészülés a jogvita eldöntése érdekében,
- online vagy személyes meghallgatás megtartása, levezetése vagy azon történő részvétel,
- döntéshozatal egyedül vagy közös döntéshozatal esetén javaslattétel az eljáró tanács tagjaként,
- a meghozott döntés írásba foglalása.
Illetmény és juttatások:
A békéltető testületi elnöki és tagsági feladat ellátására vonatkozó kiválasztási eljárás szabályairól és a békéltető testületi elnökök és tagok díjazásáról, képzéséről és a békéltető testületi alapvizsga szabályairól, valamint az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén eljáró békéltető testületek kijelöléséről szóló 5 /2023. (VI.19.) IM rendelet az irányadó.
Pályázati feltételek:
- magyar állampolgárság
- cselekvőképesség
- büntetlen előélet
- felsőfokú végzettség
- legalább 2 éves szakmai gyakorlat
Elvárt kompetenciák:
- megbízhatóság, felelősségvállalás, problémamegoldó- és önálló munkavégzési képesség, együttműködési és konfliktuskezelési képesség, hivatástudat, pontosság, szóbeli és írásbeli kifejezőkészség, tárgyalóképesség, jó kommunikációs ismeretek, felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek
A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:
- szakmai önéletrajz, amelyben a tagjelölt pályázónak a lentebbiek csatolásán kívül arról is nyilatkoznia kell, hogy kiválasztása esetén:
- a fogyasztói oldal képviselője,
- a vállalkozói oldal képviselője, vagy
- semleges fél kíván lenni a békéltető testületben,
- a pályázó felsőfokú iskolai végzettségéről szóló okirat vagy annak másolata, továbbá a legalább kétéves szakmai gyakorlatot igazoló okirat vagy annak másolata,
- hatósági erkölcsi bizonyítvány a Fgytv. 22. §. (4) bekezdése a) pontja szerint, vagy ennek kiadása iránti kérelem benyújtásának igazolása (kizárólag olyan speciális hatósági erkölcsi bizonyítvány megfelelő, amely igazolja, hogy a pályázó büntetlen előéletű, valamint nem állnak fenn vele szemben a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 22. § (2) bekezdés c) és d) pontjában meghatározott kizáró okok)
- az Országos Bírósági Hivatal (a továbbiakban: OBH) adatszolgáltatása arról, hogy a pályázó nem áll cselekvőképességét kizáró vagy korlátozó gondnokság hatálya alatt, részletes tájékoztatás a https://birosag.hu/gondnokoltak-es-elozetes-jognyilatkozatok hivatkozáson érhető el. Kérjük, hogy lehetőség szerint ezen adatszolgáltatást ügyfélkapun szíveskedjenek bekérni az OBH-tól,
- nyilatkozat arról, hogy a pályázat anyagában szereplő személyi adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez, megismeréséhez hozzájárul,
- amennyiben a tagjelölt a békéltető testület illetékességi területén bejegyzett fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesület által javasolt, szükséges csatolni a tagjelölt erre vonatkozó elfogadó nyilatkozatát.
Amennyiben a benyújtott pályázat nem tartalmazza a fent felsorolt dokumentumokat, egy alkalommal legfeljebb ötnapos határidővel hiánypótlási felhívásra kerül sor.
Ha a pályázó a felhívásnak határidőben nem tesz eleget, az a pályázat érvénytelenségét vonja maga után!
Az IM rendelet 3. § (3) bekezdése, valamint a 10. § (3) bekezdése értelmében a hatósági bizonyítványt legkésőbb a hiánypótlás előterjesztésére nyitva álló határidőben mellékelni kell a pályázathoz, akkor is, ha helyette korábban igénylést tanúsító igazolás került benyújtásra.
Szükséges nyelvtudás: előny az angol nyelvtudás
A tisztség betöltésének kezdő időpontja: A fogyasztóvédelemért felelős miniszter kiválasztásra vonatkozó tájékoztatásának közlését követő 10 napon belül.
A pályázati felhívás közzétételének helye: fmkik.hu oldalakon, 2025.09.16.-2025.10.13. napja közötti időtartamban.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025.10.13. (hétfő) eddig a határnapig, 24.00 óráig beérkezőleg, elektronikus úton teljesíthető érvényesen a pályázat benyújtása.
A pályázati kiírás részleteiről írásban tájékozódhat, további kérdés esetén információt a Email cím mutatása e-mail címen nyújtunk. Kérjük, hogy kérdéseit legkésőbb olyan időpontban juttassa el hozzánk, hogy a válaszadásra legkésőbb a pályázati határidő utolsó napjáig lehetőség legyen.
A pályázatok benyújtásának módja:
A pályázatot annak mellékletekkel együtt pdf formátumban a Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara részére kizárólag elektronikus úton a Email cím mutatása e-mail címre lehet a pályázó által aláírva benyújtani. Elkésett pályázat nem fogadható be.
Mellékletek:
-
- sz. melléklet: MKIK Adatkezelési tájékoztató (fmkik.hu honlapról letölthető)
- sz. melléklet: Adatkezelési nyilatkozat