2023. jaunár 1-től az ATA Carnet kiadás megváltozott: az ICC ATA Gateway programjában történik az ATA Carnet-k rögzítése és kiadása. A vállalkozások, magánszemélyek számára egyszerűsödik a folyamat: nem kell nyomtatványokat vásárolni és saját gépen kitölteni. A kamara erre jogosult munkatársai nyomtatják ki az ATA igazolványt az igénylő által megküldött/benyújtott hiánytalan dokumentumok alapján. Mind a kibocsátó, mind az ATA tulajdonosa alárja azt. Ügyintézés személyesen, előzetes időpontegyeztetés alapján!
Az igazolvány kiadásához az árujegyzéket az ügyfél előre elkészíti a megadott formában (excel file) és azt megküldi e-mailben a kibocsátó kamarának. Szükséges még az ATA szerződés aláírása, valamint banki felhatalmazó levél megléte is. Ha az összes dokumentum rendelkezésre áll, a kamarai munkatársak, az igénylő általi jóváhagyást követően az úticélnak és útitervnek megfelelően összeállított igazolványt kinyomtatják, az igénylő ellátja aláírásával, majd sor kerül a hitelesítésre. Az igénylő előzetes utalással teljesítheti az óvadék, a hitelesítési díj és a kibocsátási díj megfizetését, melyről a kamara számlát állít ki. Ezt követően, az igénylő számára átadásra kerül a hitelesített ATA Carnet. SZEMÉLYES ÜGYINTÉZÉS SZÜKSÉGES! Információ, egyeztetés, tanácsadás: Erdősné Sz. Zsuzsa, tel.: (22) 510-314, e-mail: zsuzsa.erdos@fmkik.hu, Buda Csilla, (22) 510-316, e-mail: csilla.buda@fmkik.hu.
Az ATA Carnet igényléshez kitöltendő dokumentumok és a 2023. január 1-től érvényes okmányhitelesítési díjtételek a mellékletben találhatók. Az ügylethez szükséges banki felhatalmazó levelet, a vonatkozó szerződést, szükség esetén meghatalmazást stb. e-mailben küldjük meg az igénylő (ATA tulajdonos ) részére.
További információt, részleteket itt talál.