Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

ÜGYFÉLKAPU+ bejelentkezés e-mailen is

2025. január 16.

2025. január 16-tól mindenkinek kétlépcsős azonosítással kell belépnie oda, ahol eddig Ügyfélkapus belépést használt. Az Ügyfélkapu oldalt az Ügyfélkapu+ oldal, illetve a DÁP alkalmazás váltja fel, ezekkel lesz lehetőség bejelentkezni az állami szolgáltatások oldalain. Az eddig szükséges kódgeneráló alkalmazás használatán kívül lehetőség van e-mailben érkező kódos bejelentkezésre is.

Az e-mail-es kód opció igénylésének menete:

  1. Az ugyfelkapu.gov.hu oldalon be kell jelentkezni az Ügyfélkapu+ fiókba (felhasználónév és jelszó megadása kötelező, majd a megjelenő mezőbe be kell írni a korábban választott autentikációs szoftverben megjelenő/generált kódot)
  2. Az új lapon ki kell választani az Ügyfélkapu+ igénylés e-mailes kóddal opciót.
  3. A betöltődő új oldalon ismét szükséges a jelszó megadása, majd rá kell kattintani a Megerősítő kód küldése gombra. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahová az e-mailben érkező kódot kell megadni.
  4. A megadott e-mail fiókba érkeznie kell egy Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú levélnek. Ebből a levélből ki kell másolni az ott szereplő kódot.
  5. A kódot be kell másolni a 4. pontban említett felugró ablakba, majd meg kell nyomni a Megerősítés gombot.
  6. Az előző lépéssel befejeződött a folyamat, az e-mailes hitelesítés beállításáról ezt követően érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.

A sikeres igénylést követően a belépés menete a következő:

  1. Meg kell nyitnia annak az állami szolgáltatásnak az oldalát, ahová szeretne belépni.
  2. Ki kell választani az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal opciót.
  3. Az új lapon meg kell adni a felhasználónevet és jelszót, majd rá kell kattintani a Bejelentkezés gombra.
  4. A betöltődő új lapon látszódni fog a felhasználónév, illetve egy háromjegyű kód. Utóbbi a munkamenet-azonosító, ezzel semmi teendő nincsen.
  5. Az e-mail fiókot megnyitva kapni kell egy Ügyfélkapu+ hitelesítő kód tárgyú levelet, aminél szintén szerepel egy, a 4-es pontban említett munkamenet-azonosító, amennyiben ez ugyanaz, mint a 4-es pontban szereplő kód, úgy ki kell másolni a levélben található hatjegyű azonosítót.
  6. A választott állami szolgáltatás oldalára visszalépve a megfelelő mezőbe be kell másolni a hatjegyű azonosítót, majd rákattintani a Bejelentkezés gombra.