Új rendeletet adott ki a transzferár-nyilvántartásról és a transzferár-adatszolgáltatásról 2025. év végével a Nemzetgazdasági Minisztréium. Az új rendelet számos ponton módosítja / pontosítja a korábbi előírásokat, alapvetően az adminisztrációs könnyítést, az egyértelmű szabályozást és a szakmai sztenderdek közös szintre emelését megcélozva. Az új rendeletet a 2026. adóévtől kell alkalmazni azzal, hogy a transzferár nyilvántartás tekintetében már a 2025. adóév kapcsán is alkalmazhatók az új szabályok. A témában workshopot tartunk a Gzadaság Házában 2026. február 11-én, szerdán 9.00 órától.
A programot csak személyes részvétellel tartjuk.„Az új transzferár dokumentációs rendelet, valamint az AI alkalmazása a transzferárazásban” címmel
konzultációval egybekötött tájékoztató fórumot tartunk.
A workshop célja, hogy a vállalatok megismerjék az új transzferár előírásokat, valamint az AI által nyújtotta lehetőségeket, könnyítéseket a transzferárazás területén.
Tematika
:Az új TP rendelet előírásainak bemutatása:
- Dokumentációkészítés alóli mentességek
- Helyi dokumentum tartalma
- Adatbázis-kutatás
- Egyszerűsített helyi dokumentum
- Alacsony hozzáadott értékű szolgáltatás
- Egyéb módosítások, pontosítások
A növekvő adminisztrációs terhek és az adóhatóságok digitális fejlesztései miatt a hagyományos (Excel/Word alapú) manuális folyamatok fenntarthatatlanná válnak. A megoldást az integrált, adatvezérelt MI megoldások jelentik.
Az AI fő alkalmazási területei:
- Automatizált adatgyűjtés: A gép tanulás (ML) segítségével a szoftver képes az ERP rendszerekből automatikusan kinyerni, osztályozni és tisztítani a kapcsolt tranzakciós adatokat, minimalizálva a manuális hibákat.
- Szövegírás és elemzés (Generatív AI): Az NLP (természetes nyelvfeldolgozás) technológia segítségével a rendszer képes funkcionális elemzéseket vázlatolni, interjúkat feldolgozni és biztosítani a konzisztenciát a Master File és Local File között.
- Intelligens Benchmarking: A szemantikus keresés lehetővé teszi, hogy ne csak kódok, hanem szöveges üzleti leírások alapján találjunk összehasonlítható cégeket, drasztikusan lerövidítve a szűrési időt.
- Kockázatkezelés: A prediktív analitika "adóellenőrként" viselkedve előre jelzi a kockázatos pontokat (pl. jövedelmezőségi ingadozások) még az év végi zárás előtt.
A mesterséges intelligencia bevezetése 70-80%-os időmegtakarítást eredményezhet az adminisztratív feladatokban. Ez lehetővé teszi, hogy a szakértők az adatbevitel helyett a stratégiai tervezésre és az értékteremtésre fókuszáljanak.
Előadók:dr. Szűcs Gábor ügyvezető, Céginformácio.hu
Kiss Péter ügyvezető
A „Hungarian Consortium for Enterprises” c. projekt megvalósulását a Miniszterelnökség Területfejlesztési Parlamenti Államtitkársága támogatta.
A programon való részvétel térítésmentes, de előfeltétele az előzetes online jelentkezés az alábbiakban: