A sikeres első modul után az IT és webshop marketing témákra még fogadjuk a jelentkezéseket. A sorozat egyes moduljai külön is elvégezhetőek. A programsorozat végén minden szükséges információval rendelkezni fognak a résztvevők, hogy meg tudják tervezni a webshop indításával kapcsolatos folyamataikat lépésről lépésre. Következő rendezvény: március 4., csütörtök, 9.00 óra.
A workshop-sorozat moduljai és időpontok:
2021. február 18. csütörtök 9.00 - Jogi modul; - már sikeresen lezajlott
2021. február 26. péntek 9.00 - Informatikai modul; - már sikeresen lezajlott
2021. március 4. csütörtök 9.00 óra - Webshop marketing modul
Online workshop-sorozatunk célja: a webshop indítást fontolgató vállalkozások teljesen átfogó képet kapjanak azzal kapcsolatban, hogy milyen jogi teendőik és informatikai valamint marketing lehetőségeik vannak.
1. modul - Már sikeresen lezajlott
Jogi teendők webshop indítás kapcsán
2021. február 18. csütörtök 9.00 óra
Egy webshop stratégia kialakításánál elengedhetetlen szempont az aktuális jogi környezetnek való megfelelés. Sok webshop esetében ez a szükséges minimumra korlátozódik, mivel a sikeresség nem ezen múlik, azonban a hosszútávú jogszerű működés kellő hátteret tud nyújtani annak érdekében, hogy a tulajdonosok az üzletszerzésre tudjanak fókuszálni. Nagyon sok webshop esetében indítanak fogyasztó- és adatvédelmi eljárást, a nem megfelelő ÁSZF és egyéb tájékoztatók miatt. Abban az esetben pedig, ha valaki egyedi fejlesztésű webshopot indít, a szoftverfejlesztési szerződésbe foglalt szerzői jogi kérdések is nagyon fontosak.
Témák
- Egyedi szoftverfejlesztési szerződések tartalma és szerzői jogi kérdései
- Webshop indítás előtt elkészítendő dokumentumok (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató, Impresszum) tartalmi követelményei
- Marketing eszközök jogszerű használata (hírlevél, cookie használat, remarketing)
- Jogi háttér utánkövetése, adatvédelmi tisztviselői feladatok
Előadó: Dr. Nagy Dóra Adriána, LL.M. ügyvéd, adatvédelmi és IT szakjogász https://ndalegal.hu. A közel 10 éves szakmai tapasztalatát nemzetközi ügyfélkörrel rendelkező ügyvédi irodákban és multinacionális vállalatnál szerezte, egyik fő szakterülete az adatvédelem. Számos adatvédelmi átvilágításban vett részt, rendszeresen publikál adatvédelmi szakmai újságokban és tart előadásokat szakterületein.
2. modul - Már sikeresen lezajlott
A webshopok informatikai háttere
2021. február 26. péntek 9.00 óra
Mivel a webshop gyakorlatilag egy szoftver, így a legfontosabb tényező, hogy milyen rendszer használatával indítjuk el a webáruházunkat. A rendszer kiválasztása azért kiemelten fontos az elején, mert a rendszerek közötti költözés nagyon bonyodalmas és költséges, ha valaki technológiát és környezetet kíván váltani. Az informatikai háttérnek számos eleme van, mint például szerverkörnyezet, programnyelv, számlázó és fizetési rendszerekkel való kompatibilitás, stb. Természetesen nem minden típusú termékhez/szolgáltatáshoz passzol minden típusú webshop motor illetve az egyedi fejlesztésnek is minden szempontból passzolnia kell a megrendelői igényekhez, így a választást jól meg kell fontolni. És ha a fenti ismérvek nem lennének elegendők, még a Google és egyéb keresőmotorok nemrégiben megváltozott weboldal minősítési módszerüket is figyelembe kell venni.
Témák:
- Milyen rendszert fejlesszünk, vagy fel lehetne tenni a kérdést úgyis, hogy milyen a jó webshop?
- Kész webshop motort érdemes használni vagy egyedi fejlesztés a jobb? Pro és kontra érvek mindkét típus esetében
- Melyik fizetési szolgáltató felel meg nekem a legjobban? Sok tényezőtől függ, hogy melyik éri meg legjobban
- Webáruház matek: mennyibe kerül a webáruház fenntartása?
- Mitől szereti egy keresőmotor a weboldalunkat technológiai szempontból?
- QR kód, mint új webshop online fizetési mód
Előadó: Gilincsek Szabolcs, Certified GDPR manager, ICT tanácsadó https:/technetic.hu, Informatikai projekteken tevékenykedő közgazdász. 2008 óta foglalkozik különböző méretű informatikai projektek menedzselésével. Magyar kis- és középvállalkozások, valamint a T-Systems képviseletében vett részt informatikai tanácsadási projektekben különös tekintettel az információbiztonság területére (ISO 27001 szabvány megfelelésre történő felkészítés). 2016 óta különös figyelmet fordít a szervezetek GDPR felkészítésére IT területen, a szervezetek kategóriájától és méretétől függetlenül.
3. modul
Webshop marketing
2021. március 4. csütrtök 9.00 óra
Mindenkinek az a célja, hogy a webshopja előbbre kerüljön a Google találati listán. Egy induló webshopnak sajnos első körben nem sok esélye van a hirdetésen, kívül bár léteznek ügyes megoldások is, hogy javuljon a webáruház megítélése és ezáltal az organikus elérése. A rendelkezésre álló szinte végtelen marketing eszköztárból történő merítés nehéz feladat, attól is függ, hogy milyen termék portfólióval rendelkezünk. Természetesen vannak alapvető marketing eszközök, amelyek méréseket és statisztikákat generálnak számunkra, Ezen megoldások elengedhetetlenek ahhoz, hogy kiderüljön mi az igazi célközönségünk. A megszokott marketing eszközök, mint például a hírlevél küldéshez kapcsolódó szolgáltatások kiválasztása is fontos, amihez tudni érdemes, havonta mennyi hírlevelet tervezünk küldeni.
Témák
- Milyen hirdetési felületeket érdemes használni? Google Adwords, FB Ads, LinkedIn sponsored Ads, Google Shopping, melyik mire használható leginkább
- A marketing eszközök tengeréből mi kell nekem? A cél, hogy hatékonyan költsünk pénzt marketingre.
- Hogyan tudok hatékonyan hírlevelet küldeni? Milyen technikái vannak annak, hogy a leveleink ne promóció fülön, spam mappában landoljanak, esetleg meg sem érkezzenek.
Előadó: Gilincsek Szabolcs, Certified GDPR manager, ICT tanácsadó https:/technetic.hu,
A workshopokat a Microsoft Teams rendszerrel szervezzük, 1-1 programot 2-2,5 órásra tervezzük.
Részvételi feltételek:
Előzetes online regisztráció és a részvételi díj rendezése.
1 modulon való részvétel: 12 000Ft+ÁFA/modul/fő, FMKIK önkéntes kamarai tagjai számára 8 000 Ft+ÁFA/modul/fő.
Összes modulon való részvétel: 32 000 Ft+ÁFA/3 modul/fő, FMKIK önkéntes kamarai tagjai számára 20 000 Ft+ÁFA/3 modul/fő
Az FMKIK önkéntes kamarai tagjai a kedvezményes részvételi lehetőséget rendezett kamarai tagdíj és kamarai hozzájárulás megfizetése esetén vehetik igénybe. Az FMKIK-nál a kamarai nyilvántartásban szereplő vállalkozások esetében feltétel a kamarai hozzájárulás pénzügyi teljesítése.
Jelentkezés visszaigazolásnál díjbekérőt/proforma számlát állítunk ki, melynek alapján kérjük a részvételi díj befizetését.
Lemondást a rendezvény előtti 3. munkanapig írásban fogadunk el.
Technikai információk:
A workshopokat Microsoft Teams rendszeren keresztül bonyolítjuk, a jelentkezőknek csatlakozási linket küldünk, amennyiben a részvételi feltételekben foglaltaknak eleget tettek. Az egyes online workshopokra a szakértő előadó diasort készít, mely a témához kapcsolódó információkat, ismeretanyagot tartalmaz. Az előadás anyagok kizárólag a program résztvevői számára lesznek elérhetők.
Információ: Buda Csilla irodavezetőEmail cím mutatása/p>