Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Jelentős változás, határidő május 31. - Transzferár

Rendezvény időpontja: 2023-03-07 10:00 Kedd - 2023-03-07 13:00 Kedd
Rendezvény helyszíne: Székesfehérvár, Gazdaság Háza

Egy igen jelentős változás lépett életbe a TAO bevallás tartalmi elemeinek vonatkozásában, amit az adózóknak már az idei bevallásukban, május 31-ei határidővel alkalmazniuk kell. Erről az új kötelezettségről, a transzferár dokumentáció tartalmi elemeiről és egyszerű elkészítéséről tartunk előadást a Gazdaság Házában Székesfehérváron 2023. március 7-én 10.00 órától. A programot csak személyes részvétellel szervezzük.

A PM rendelet alapján az adóbevallással be kell nyújtani a transzferár dokumentációnak főbb adatait, ami természetesen nem lesz lehetséges a dokumentáció elkészítésének hiányában. Emellett az adatszolgáltatás valamennyi kapcsolt ügyletre kiterjed, tehát hiába nem haladja meg a 100 millió Ft-os értékhatárt a pénzmozgás volumene, információt kell szolgáltatni arról, hogy mi alapján határozták meg az alkalmazott árat és igazolni kell, hogy az megfelel a piaci árazásnak.

A konzultációval egybekötött tájékoztató fórum célja, hogy a vállalatok maguk is el tudják készíteni a NAV által előírt transzferár dokumentációt.

Időpont: 2023. március 7. kedd  10.00-12.00 óra 

Előadók: Dr. Szücs Gábor PhD, Céginformáció.hu Kft. ügyvezetője Kiss Péter okleveles adószakértő, Tru Tax Kft. ügyvezetője

Tematika:

1. Kapcsolt vállalkozási viszony példákon keresztül történő bemutatása - Kapcsolt vállalkozások kötelezettségei

• Kapcsolt vállalkozások be- és kijelentése

• Határon átnyúló ügyletek jelentése

• Adóalap módosítás (tao, hipa, innov, kiva)

• Transzferár nyilvántartás (fő- és helyi dokumentum)

• Adatszolgáltatás a Tao bevallásban

• Az út transzferár rendelet kiegészítés tartalmi elemei, miként érint ez a dokumentációs kötelezettséget és a dokumentációk tartalmát

2. A Covid hatása a transzferárazásra

• Átszervezés, átstrukturálás – üzleti stratégia megváltozásának indokolása

• Iparági elemzés – iparági trendek, Covid intézkedések és ennek hatásai

• Ügylet bemutatása – funkcióváltás

• Gazdasági elemzés – módszerválasztás

3. Automatizálás a transzferár dokumentáció készítésében, előnyei-veszélyek

• A dokumentáció felépítése szerkezeti sajátosságok

• Melyik fejezeteket szükséges mindenképpen módosítani az éves frissítések során?

• Mely fejezetek standardizálhatóak és miként?

• Egyszerű módjai a dokumentáció elkészítésének

A rendezvényen való részvétel rendezett kamarai regisztrációval rendelkező vállalkozásoknak díjmentes, de előzetes regisztrációhoz kötött.

Regisztrálni az alábbiakban lehetséges. A programot csak személyes részvétellel szervezzük!

Információ: Buda Csilla irodavezető csilla.buda@fmkik.hu 

A jelentkezés lezárult!