Egy igen jelentős változás lépett életbe a TAO bevallás tartalmi elemeinek vonatkozásában, amit az adózóknak már az idei bevallásukban, május 31-ei határidővel alkalmazniuk kell. Erről az új kötelezettségről, a transzferár dokumentáció tartalmi elemeiről és egyszerű elkészítéséről tartunk előadást a Gazdaság Házában Székesfehérváron 2023. március 7-én 10.00 órától. A programot csak személyes részvétellel szervezzük.
A PM rendelet alapján az adóbevallással be kell nyújtani a transzferár dokumentációnak főbb adatait, ami természetesen nem lesz lehetséges a dokumentáció elkészítésének hiányában. Emellett az adatszolgáltatás valamennyi kapcsolt ügyletre kiterjed, tehát hiába nem haladja meg a 100 millió Ft-os értékhatárt a pénzmozgás volumene, információt kell szolgáltatni arról, hogy mi alapján határozták meg az alkalmazott árat és igazolni kell, hogy az megfelel a piaci árazásnak.
A konzultációval egybekötött tájékoztató fórum célja, hogy a vállalatok maguk is el tudják készíteni a NAV által előírt transzferár dokumentációt.
Időpont: 2023. március 7. kedd 10.00-12.00 óra
Előadók: Dr. Szücs Gábor PhD, Céginformáció.hu Kft. ügyvezetője Kiss Péter okleveles adószakértő, Tru Tax Kft. ügyvezetője
Tematika:
1. Kapcsolt vállalkozási viszony példákon keresztül történő bemutatása - Kapcsolt vállalkozások kötelezettségei
• Kapcsolt vállalkozások be- és kijelentése
• Határon átnyúló ügyletek jelentése
• Adóalap módosítás (tao, hipa, innov, kiva)
• Transzferár nyilvántartás (fő- és helyi dokumentum)
• Adatszolgáltatás a Tao bevallásban
• Az út transzferár rendelet kiegészítés tartalmi elemei, miként érint ez a dokumentációs kötelezettséget és a dokumentációk tartalmát
2. A Covid hatása a transzferárazásra
• Átszervezés, átstrukturálás – üzleti stratégia megváltozásának indokolása
• Iparági elemzés – iparági trendek, Covid intézkedések és ennek hatásai
• Ügylet bemutatása – funkcióváltás
• Gazdasági elemzés – módszerválasztás
3. Automatizálás a transzferár dokumentáció készítésében, előnyei-veszélyek
• A dokumentáció felépítése szerkezeti sajátosságok
• Melyik fejezeteket szükséges mindenképpen módosítani az éves frissítések során?
• Mely fejezetek standardizálhatóak és miként?
• Egyszerű módjai a dokumentáció elkészítésének
A rendezvényen való részvétel rendezett kamarai regisztrációval rendelkező vállalkozásoknak díjmentes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
Regisztrálni az alábbiakban lehetséges. A programot csak személyes részvétellel szervezzük!
Információ: Buda Csilla irodavezetőEmail cím mutatásanbsp;
A jelentkezés lezárult!