Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az fmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

A vállalkozókért a vállalkozóknak

2021. április 21.

A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a több, mint egy éve tartó pandémiás időszakban – a szigorú járványügyi előírások betartása mellett – mindvégig indokoltnak látta a gazdaság szereplőinek a működéshez szükséges támogatását, a személyes ügyfélfogadás biztosítását a Gazdaság Házában. Kamaránkhoz fordult ügyfeleket arra kértük, hogy az együttműködés tapasztalatait osszák meg a vállalkozói közösséggel.

A Gazdaság Házában több mint 5300 ügyfél ügyintézését biztosítottuk.  A szakképzési szakterületet közel 1600 ügyfél kereste fel, Széchenyi Kártya és hitelügyintézési tanácsadásra közel 820 ügyfelet, okmányhitelesítés kapcsán 800 ügyfelet fogadtunk. A Gazdaság házában működő Fejér Megyei Békéltető Testület több mint 500 beérkezett ügyet és több száz személyes, és telefonos panaszbejelentést gondozott.

A vállalkozások számára 420 szakmai programot kínáltunk, a járványügyi veszélyhelyzet alatt gyorsan áttértünk a virtuális térben online módon megtartott konzultációkra. Ezeken több mint 7000 ügyfél vett részt.

Az Enterprise Europe Network Közép-dunántúli regionális iroda a Gazdaság Házában működik, ebben a vállalkozók külpiacra lépését segítjük. Közel 60 ország piaci információt kínáljuk a vállalkozói számára a pályázatfigyeléstől az üzleti partnerkeresésig nagyon sokoldalú segítséget nyújtunk és innovációs tanácsadást is végzünk.

Kamaránkhoz fordult ügyfeleket arra kértük, hogy az együttműködés tapasztalatait osszák meg a vállalkozói közösséggel.

Kiss Norbert, ügyvezető, Montázs Kapu Kft.

A vállalkozók többsége állandóan tele van ötletekkel, amik egy erőforrás hiányában sosem kerülnek megvalósításra.

2020 nyarán, a karantén alatt – ami időt adott a gondolkodásra – olyan megoldáson törtem a fejem, ami egyszerre nyújt fejlesztési, fejlődési lehetőséget és biztonságos

tartalékot a kialakult pandémia idejére. Ehhez az ötlet mellé pénzre volt szükségem.

A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamarát azzal a céllal kerestem fel, hogy tájékozódjak az aktuális lehetőségekről. Kálmán Judit ügyintézővel beszélgetve hamar rájöttem, hogy egy nagyon tájékozott, roppant segítőkész szakemberhez van szerencsém. A tőle kapott tájékoztatás alapján hamar sikerült a Széchenyi Kártya hiteltermék mellett döntenem.

Az ügyintézőtől minden információt és segítséget megkaptam a hitellel felvételének folyamatával kapcsolatban is, így a bankban már felkészülten érkeztem, ahol szintén nagyon készségesen fogadtak.

Innen az egész mára már történelem. Különösebb erőfeszítés nélkül zajlott le a folyamat az érdeklődéstől a folyósításig. Azóta pedig a beruházásokkal sikerült új munkahelyet teremtenünk, és biztonsági tartalékkal is rendelkeznünk.

Visszaemlékezve, olyan volt, mintha átmenetileg lett volna egy saját kollégám, aki szakembere a területének és a cégünk érdekeit képviseli. Az egész folyamatot a könnyedség és a jó érzés jellemezte.

Sok információt kapunk a Kamarától. Némelyikhez mentorálási, asszisztálási segítség, workshopok szervezése nagy könnyebbséget jelent/jelentene a megvalósításhoz.

Borbély Éva, szállítási és értékesítési vezető Brunswick Bowling Magyarország Kft.

A Brunswick Bowling Magyarország Kft. fő profilja a világszerte értékesített Brunswick bowlingpályák mechanikus berendezéseinek gyártása, forgalmazása és szállítása.

Szerződött üzleti kapcsolatban állunk olyan ügyfelekkel, akik országában kizárólag hitelesített okmányok benyújtásával fogadnak el szállítmányokat.  A folyamat szerint a Kereskedelmi és Iparkamara által lebélyegzett dokumentumokat a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) hitelesítő osztályára kell vinnünk. A felülhitelesített dokumentációt ezután a megfelelő nagykövetség véglegesíti. A folyamat 2 héten belül zajlik le, körülményes és bürokratikus, a külkereskedelmi törekvéseket kifejezetten nehezíti, ennek ellenére átgondolt tervezéssel működhet.

A pandémiás helyzetben azzal a problémával szembesültünk, hogy a hitelesítés várakozási ideje 2 hónapra növekedett. Képzeljék el azt a szituációt, amikor egy sürgős, értékes szállítmányhoz üzleti partnerünk – elnézést a leegyszerűsítésért – néhány bélyegző hiányában nem férhet hozzá.

Szorult helyzetünkben a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara segítségét kértük és ők azonnal reagáltak. Közbenjárásukkal soron kívüli időpontot kaptunk a KKM ügyintézőjétől, problémánk megoldódott.

Arra biztatom Önöket, hogy kereskedelemmel kapcsolatos ügyekben keressék az FMKIK munkatársait, hiszen szakmailag felkészültek és megfelelő kapcsolataik révén támogatást tudnak nyújtani.

Szőkéné Fülöp Eszter, kereskedelmi megfelelőségi vezető, Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft.

Az Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft 2020-ban az Arconic-Köfém Kft-ből kiválással jött létre, ezért viszonylag új jogi személynek számít, ennek ellenére a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával kialakított munkakapcsolat már hosszú évekre tekint vissza. 

A pandémiás időszakban cégünknek is meg kell küzdenie a kiszámíthatatlan piaci mozgásokkal, ezért nagyra értékeljük, hogy a kamarai hírlevelekből folyamatosan tájékozódhatunk a szabályozó környezetben bekövetkező változásokról és támogatási lehetőségekről.

Ügyfélként elsősorban a kamara okmányhitelesítési és oktatási szolgáltatásait vesszük igénybe, például folyamatos támogatást kapunk a származás igazolásaink hitelesítésével kapcsolatban, ami jelentős segítséget nyújt a készáru fennakadás nélküli exportálásához.

A kamara Enterprise Europe Network üzletfejlesztési irodájának rugalmasságát és szakmai profizmusát mutatja, hogy a vírushelyzet alatt azonnal áttértek az online oktatásra, melynek keretein belül szinte minden szakterület megtalálhatja a számára megfelelő tematikájú képzést (pl: Adózás, Bireg, Brexit, Vám- és jövedéki ügyek, Incoterms, stb.). A képzéseket minden esetben magas szakmai színvonalat képviselő előadók meghívásával garantálják.

Köszönjük a kamara aktív támogatását, mellyel hozzájárulnak vállalatunk szakmai fejlődéséhez!   

Zsédely Attila, egyéni vállalkozó

A tavalyi évben szereztem tudomást a kamarai gyakorlati oktatói képzés lehetőségéről, egy ismerősömtől, aki részt vett a képzésben és nagy örömmel mesélte élményeit. Számomra fontos a szakmámban az utánpótlás nevelése, a jó szakemberek képzése. Azért jelentkeztem a képzésre, hogy nevelés módszertani ismereteimet fejlesszem. Hasznos információkat kaptam a mai generáció motivációjáról. A tréning során tapasztalatot gyűjtöttem a tanulók érdeklődésének felkeltésével kapcsolatban. Különböző szituációs gyakorlatokkal, hatékony megoldási lehetőségeket kaptunk, a tanulók számára a szakmai tudás átadásához. Az elméleti oktatás során a kamarai adminisztrációs ismertekkel, kötelezettségekkel is megismerkedtünk. A tréner segítségével igazi csapattá váltunk a többi résztvevővel. A gyakorlati szakoktatói vizsga óta is folyamatosan tartjuk egymással a kapcsolatot. Pozitív volt számomra, hogy megismerhettem a kamara működését, a tanulók gyakorlati képzéséhez tartozó teendőket. Így szereztem tudomást a mesterképzés lehetőségéről is.

Szakmai képzésemet folytattam és a kamara szervezésében 2020-ban mestervizsgát tettem. Véleményem szerint ezzel is példát mutatva a szakemberek és a szakmát tanuló számára, hogy a szakma tanulása sosem ér véget.

Janó Andorné, ügyvezető, Lurkó Gyermekvédelmi Egyesület

2020 januárjában, internetes reklámban találkoztam egy szimpatikus és kedvező montenegrói pihenéssel kapcsolatos hirdetéssel. Felvéve a kapcsolatot a megadott elérhetőségen, egyeztettem a feltételekről, lehetőségekről. Egy adatlap kitöltése, e-mail váltások után, átutaltam a szeptember hónapra tervezett, 4 fő szállás és étkezési szolgáltatások összegét, számla és szerződés ellenében.

Időközben „beköszöntött” a koronavírus. Nyáron többször hívtuk telefonon a szállodát, de nem voltak elérhetőek. Az utazásközvetítőnél írásban érdeklődtem: szerintük a montenegrói hotel minden magyar vendéget értesített, hogy ki sem nyitottak 2020 nyarán. Mi nem kaptunk információt erről. Az utolsó pillanatig vártuk, reméltük, hogy utazhatunk, de meghiúsult az utunk.

Ezután ismét megkerestem a szerződéskötéskor közreműködő ügyintézőt. Első lehetőségként az idei, 2021-es évre ajánlották fel az utazás átütemezését, kedvezményekkel. Én az összeg visszautalását kértem, melyre ígéretet is kaptam írásban.

Teltek a napok, hetek, a pénz nem érkezett meg, majd sem telefonon, sem e-mailen nem volt elérhető az utazásunkat közvetítő magyar cég.

  1. követően kerestem meg a Fejér Megyei Békéltető Testületet. Dr. Vári Kovács Józseftől, a testület elnökétől részletes tájékoztatást kaptam az eljárás rendjéről, az ügy elindításával, lefolytatásával kapcsolatban, később pedig tájékoztattak az ügy elindításáról. Még azon a napon, amikor a Testület e-mailje megérkezett, az utazás közvetítő ügyintézője e-mailben megkeresett, kérve a bankszámlaszámot, így a korábban befizetett összeget visszautalása még aznap megtörtént.

Az ügy ilyen gyorsan történő sikeres rendezését – az előzmények alapján – remélni sem mertem, de nagy örömömre és megelégedésemre szolgált az elért eredmény, melyet ezúton is köszönök.