Az energiaszolgáltatással, rezsicsökkentéssel kapcsolatos jogszabályváltozások, díjszabás miatt a panaszbejelentések növekvő tendenciát mutatnak. A GAZDASÁGI KALAUZ novemberi számában lakossági ügyek kezeléséről kérdeztük a Fejér Megyei Békéltető Testület elnökét.
Az energiaügyekkel kapcsolatosan a Fejér Megyei Békéltető Testülethez már érkeztek lakossági panaszbejelentések. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a probléma jellegétől függően más-más szervezethez kell fordulni - hangsúlyozta dr. Vári Kovács József ügyvéd, a Fejér Megyei Békéltető Testület elnöke.
Elsődlegesen azt javasoljuk, hogy a szolgáltató ügyfélszolgálatát keressék meg, s amennyiben nem elégedettek a panaszügy kezelésével, a megtett intézkedéssel nem értenek egyet, békéltető testülethez fordulhatnak, illetve jogorvoslattal élhetnek a fogyasztók.
Ha az elszámolással, számlázással, ki- és visszakapcsolással, méréssel kapcsolatosan merül fel lakossági panasz, akkor a lakóhely szerint illetékes kormányhivatalhoz, esetünkben a Fejér Megyei Kormányhivatalhoz lehet fordulni. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatallal lehet felvenni a kapcsolatot a hálózati csatlakozással, hozzáféréssel, rendelkezésre állással kapcsolatos panaszok esetén, továbbá szerződés nélküli vételezés, szabálytalan vételezés vagy ezek jogkövetkezményeivel kapcsolatos ügyekben.
Természetesen a békéltető testületek is rendelkezésre állnak, díjmentes vitarendezési lehetőséggel: ha a fogyasztó nem elégedett az igénybe vett szolgáltatás minőségével és jogosnak vélt kifogását a termék vagy szolgáltatás értékesítője elutasította, fordulhat a békéltető testülethez. A Fejér megyei lakosok (vagy Fejér megyei tartózkodási hellyel rendelkezők) panaszbejelentéseiket a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Fejér Megyei Békéltető Testületnél tehetik meg (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6., Gazdaság Háza.) személyesen, vagy online ill. telefonon.