A Pannonjob Kft. szervezésében júniusban megrendezésre került üzleti reggeli alkalmával lehetőség nyílt arra, hogy a kiszervezett bérszámfejtés előnyeiről, szervezetre gyakorolt hatásáról egy kötetlen beszélgetés keretében mondják el véleményüket, illetve tegyék fel kérdéseiket neves cégvezetők és HR szakemberek. Természetesen a területen kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkező Pannonjob Kft. szakértői is megosztották tapasztalataikat a résztvevőkkel.
A meghívott vállalati képviselők aktuális kihívásként jelölték meg többek között, hogy e szakterületen is jelentősen megnövekedett a fluktuáció, a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő hiányából fakadó reputációs kockázat pedig a mindennapok részévé vált.
A fluktuáció mellett alapvető gondot okozhat az is – ahogy cikkünk címében is utalunk rá – hogy a nyári szabadságok kiadása során akadozhat a munkáltatók mindennapi ügyviteli működése, például a belépő-, kilépő-, vagy keresőképtelen állományú munkavállalókkal kapcsolatos ügyintézés, de adott esetben a munkabérelőleg kifizetése is. Ezen tényeken túlmenően akár kritikus fennakadást is okozhat, ha egy váratlan, tartós betegség miatt esik ki a munkából a bérszámfejtést házon belül végző kolléga – fejtették ki álláspontjukat a résztvevők a beszélgetések során.
Több HR szakember kiemelte, hogy a bérszámfejtést végzők felett gyakorolt szakmai kontroll biztosítása is gyakran okoz nehézségeket. A jellemzően HR és/vagy Pénzügyi területek alá sorolt bérszámfejtők munkáját csak a téma szakértőiként lehetséges hatékonyan kontrollálni, erre pedig idő és megfelelő gyakorlati tapasztalat hiányában gyakran nem tudnak sort keríteni a munkáltatók, így adott esetben egy-egy szakmai hiba – például helytelenül megállapított GYED ellátás, vagy tévesen megállapított távolléti díj – hosszú hónapokra előre kódolt pénzügyi kockázatot is hordoz magában, hiszen a téves kifizetések visszakövetelésének jogi lehetősége korlátozott.
A meghívott résztvevők egyértelműen konstatálták, hogy egy kiszervezett bérszámfejtés során a felvázolt kockázatok minimális szintre csökkenthetők, e mellett nagy hozzáadott értékként jelölték meg a szakértő szolgáltató birtokában lévő tudás megosztására való nyitottságot. A rendezvényen a Pannonjob Kft. bérszámfejtési üzletágvezetője mindkét megállapítás megerősítésén túl kiemelte, hogy e szolgáltatásával jogi és anyagi felelősségvállalás mellett, maximális rugalmassággal és ügyfélközpontúsággal, igény esetén rendszeres tanácsadási szolgáltatással kiegészítve a 21. századi elvárásoknak megfelelően szolgálja ki ügyfeleit, amelyre havonta közel 16.000 munkavállaló bérszámfejtése jelenti a garanciát. Összefoglalva a rendezvényen részt vevők üzenetét, mind a jelenlegi gazdasági helyzet, mind a speciális ügyviteli és adminisztrációs szabályok, illetve az állandóan változó jogszabályi környezet olyan egyértelmű érv, amely napi szinten gondolkodóba ejti az e tevékenységet házon belül, vagy könyvelőirodával végeztető munkáltatókat, hiszen az egyik legérzékenyebb terület, a kollégák munkabérének helyes elszámolása kerülhet veszélybe egy-egy nem várt esetben.
Amennyiben a témával kapcsolatban szeretne bővebb tájékoztatást kapni, a Pannonjob Kft. munkatársai készséggel válaszolnak felmerülő szakmai kérdéseire.
Szalai Balázs
Bérszámfejtési üzletágvezető
Pannonjob Kft
+36 20 911 9239
szalai.balazs@pannonjob.hu